2021年9月13日 星期一

香港人去大不列顛做二等公民,做得過

 香港人移民真係諗爆頭,雖然我們有上一代的移民基因,但對於土生土長的香港人,安定了咁多年,八九唔走、九七唔走,基本上都會在這裡安享晚年。

然而這段時間變化太大,對未來的評估難以衡量,大人仲有幾多年日子,但小孩子才剛剛開始,怎也希望下一代好,如果有少許能力,也應走出舒適區,為下一代設想。

最初我選了北方三都:愛丁堡、格拉斯哥、紐卡素,蘇格蘭的愛丁堡、格拉斯哥當然是為子女教育,免費大學是極大賣點,但北方天氣、英語口音也是疑惑。教會某弟兄一家移居南部的樸茨茅夫,有一些人要跟,說有個照應,然而生活成本、學校也不易,入私立學校成本也不輕。最後選了中部,去除利物浦的獨特口音,曼撤斯特的治安差,鎖定李斯特城、列斯。

而財政安排上,由於英國稅率極高,必須預早安排及部署。假設賣掉香港樓宇(有的未供完,有的屬平樓,價值有限),得五球多(500萬多),有人認為買三間英國樓,一自住,兩出租,下半生無憂也!因英國樓出租回報有5至8厘,只要每買一間就開一間公司,可盡用稅務優惠。但租霸、惡租客問題、中伏位也不少,人生路不熟,未必咁易處理,要找人代勞,就要消耗10%租金收益,始終我們不是英國樓專家Alan sir,亦不能期望俾少少錢上堂,就可盡得真傳,唔好咁天真!

物業投資額大,槓桿比率高,仲要槓上槓,回報大,同時風險大,而且仲投資在單一巿場,單一貨幣,如果我有絕對把握賺錢,我絕不會靠教班,靠代理,靠轉介,幫人睇樓,賺取些微利潤,集中精力炒樓不是更好?既然沒有人有把握,我寧願減少利潤換取平安。

假設有五球多,會用兩球幾買樓及一架電車代步,其餘三球,分開一半,夫婦各自開IB戶口,各放球半投資,150萬有5厘息,加少少槓桿至8厘,每年得12萬幾港幣,由於個人免稅額12570鎊,約13萬4千幾港幣,肯定不必交稅,家庭收入兩皮,有層樓不必交租,電車在家中充電,幾毫子行一公里,牛扒平到你唔信,牛奶可以當水飲,五千港元超巿買餸足矣,一萬元食到你痴肥、心臟病、糖尿病,唯一避不了是巿政稅及電視費,但肯定唔洗瞓街、冇飯食,這些二等公民做得過。

(我的兒子對玩具工具已經不能滿足,要玩真的,真工具有危險性,必須在成人指導下進行。英國唔會請到工人,又貴又慢呑吞,你預咗一切維修要親力親為,兒子自少訓練,希望幫到手吧!)

沒有留言:

張貼留言

移英日記(153)與講人食早餐

 由於架豐田Yaris有Apple Carplay,一插入電話,就可用車嘅喇叭及咪,用聲音傳whatsapp信息之類,個仔放學點都要玩,成日講「屎屎尿尿」,部機就會重複咁講,覺得很過癮,點知誤傳俾人,攪到我要致歉,但因為這致歉,打開了話題,原來是移英講人留了電話,但一直無聯絡,於...