2024年4月19日 星期五

愛丁堡詠春:功夫只不過自我感覺良好,有冇料唔重要

 某國嘅人有個特點,永遠唔會教足,留番幾手,唔到嗰頭近,都唔肯講出真相。問題係,到你嗰頭近嘅時候,你有冇充足體力及精神,去展示及解釋呢?中醫係咁,武術也是一樣。久而久之,每一代散失20%,幾代之後,就變成垃圾,三腳貓功夫。

詠春比較好彩,是秘密拳術,不是一指相傳,就是教得幾個,如果仲留幾手,肯定失傳,故較為足料,加上每一代宗師實踐改良,實力大增,加上秘密拳術嘅優勢,敵人無法知道招式奧妙,只要詠春拳手掌握「逢虛必冒進」,敵人往往短時間敗陣,詠春嘅威名也開始傳播。

然而傳統武術都有傳承問題,武功好,唔代表識教,尤其詠春屬於智慧型武術,唔係死練爛練可以成功,對師傅的教授能力、表達能力,成為一大挑戰,佢哋解釋唔到嘅現象,就往往用陰陽五行之類帶過,有的直頭解錯拳,當然有問題。

(又識打又識教嘅人唔多,「屍單」是少數在球員有出色表現,做教練又獲得出色成績。)

另外,在商品化嘅社會,詠春都係一個商品,問心嗰句,真係有師傅有料到要學十年,甚至一生追隨他嗎?如果冇料或冇咁足料,咪將一些貨,改頭換面,重新包裝去賣,有幾多真係有用,最重要是要你俾一世嘅錢,但徒弟唔係傻,長此下去,啲人會走晒,又要陰啲陰啲教你少少入門功夫,又可以蹉跎歲月了,至跟到個師傅拉柴,都學唔足料。

(師傅跟唔到一世,唯有自練,網傳周星馳可以打贏甄子丹,我相信是事實,因為師叔確曾下過苦功,黃公死後,也得到某師兄指點。)

俾你學足三套拳:小念頭、尋橋、標指,三器械:木人椿法、六點半棍、八斬刀。我好肯定咁話你知,你都唔識點打,如果你真係有料、又熱心追求,你明我意思。套路係冇教你點打,木人樁法嘅招式又好睇師傅有冇料,搬字過紙係冇意思,學費都收了,你學唔學到關人忍事。

係咁嘅條件,咁嘅質素,學詠春仲邊會有用?真係有用嘅招數,幾個月就可學晒,不過佢分幾年教你,你真係想學嘅,佢死都冇教你,唯有死後落陰間請教師祖五枚師太、嚴詠春、佛山贊先生梁贊,我講到咁,真係悲歌!

(所謂最正宗嘅,就最冇用。最唔正宗嘅,就最好打。觀眾最喜歡嘅,就最賺錢。作為商業世界,做人人喜歡嘅事,就最賺錢,所以師傅要賺錢,就唔係呼呼喝喝、嚴格要求,只要徒弟自我感覺良好,佢自己以為好勁,咪得囉!)

(龍哥生前想錄影宗師整套木人樁法,佢死都唔肯,到佢油盡燈枯,才肯露兩手,但已經力不從心,無法展示流暢精準嘅動作,一攤三伏要絕對埋肘也做不到,冇一個正確示範,又有甚麼用呢?)

沒有留言:

張貼留言

IB投資系列:花無百日紅,要識割禾青

 許多人都知「花無百日紅」,但唔係個個都割禾青(見好就收)。 許多明星,我敢說只要紅過,已經夠收山,可以財務自由,點解仲要磨爛蓆呢? (雷曼投資失利,要做到死。) (某些紅星,在天朝往往要與投資者對賭,才可接拍,倘若部戲唔得,要嘔凸,又係要做到死。) (師叔又係對賭,損失慘重。)...