2023年5月18日 星期四

移英日記(86)蘇格蘭是福地

 本人有以下幾方面分析:

讀書:小兒讀Nursery,英格蘭每星期15小時免費,蘇格蘭以全年1140小時免費,扣除假期,每星期約30小時,基本上星期一至五可返足上午班或下午班,時間更長,小兒更多時間跟其他小朋友玩,適應更快更好,「歪芺」有時間買餸、做家務,勞嘈也較少。至於免費讀大學,係有少少條件,第一移英居住三年,第二以蘇格蘭為永久居住地,小心留意,如果移英三年不住蘇格蘭,沒有租約、工作佐証,如何証明你係以蘇格蘭為永久居住地呢?(我一落地就係愛丁堡,住屋、工作、返教會、小兒讀書等全在愛丁堡,肯定証明係永居地)

天氣:我的認知,北半球越北地方越凍,當然也要考慮其他因素,馬來西亞比漁村更接近赤道,但雲頂高原卻比漁村涼快。鴨巴甸冬天負17度,不過我住愛丁堡卻比英國中部暖,冬天只落兩次小雪,車用除雪劑只買了一次,雪也不厚。曼城大雪時,這邊冇雪,那時住semi我跟小兒在花園跑跑跳跳,令我大感意外,不能將加拿大、俄羅斯比較。

水:愛丁堡是軟水,不是硬水。巿政稅加埋水費、排污費,沒有水錶,俾了錢任你用。住house有著數,花園種花、洗車也要用水,住flat,同區可能交一樣錢,冇著數。

NHS:蘇格蘭睇醫生包埋藥費,英格蘭要9.15鎊。

住屋:蘇格蘭的house、flat全部都係永久業權freehold,投資有保障,英格蘭尤其是flat,一定係leasehold,中伏機會大。

能源:蘇格蘭有北海石油,雖然係尾水,但有勝於無,而且地廣人稀,要發展再生能源也有條件開發,擁有全英六成以上陸上風力發電,全歐25%海上風能和潮汐資源,冇油都係英格蘭死先。

說到這裡,人人都知點選擇。不過蘇格蘭獨立聲音從來未停止,獨立後未必咁順意入歐盟,有一些不可知的因素,不過大不列顛冇了蘇格蘭亦不會好得多少,威爾士一直爭取與蘇格蘭同等的權利,北愛問題等,也會因蘇獨而誘發,王國四分五裂也難免。

(蘇格蘭冇野大,最大風,用風力發電是十分合適。)


沒有留言:

張貼留言

IB投資系列:花無百日紅,要識割禾青

 許多人都知「花無百日紅」,但唔係個個都割禾青(見好就收)。 許多明星,我敢說只要紅過,已經夠收山,可以財務自由,點解仲要磨爛蓆呢? (雷曼投資失利,要做到死。) (某些紅星,在天朝往往要與投資者對賭,才可接拍,倘若部戲唔得,要嘔凸,又係要做到死。) (師叔又係對賭,損失慘重。)...