2024年4月26日 星期五

IB投資系列:冇一個商業王朝可以永遠長存

 可能我是悲觀嘅投資者,但回望歷史,沒有一個商業王朝可以永遠長存,諾基亞、柯達、Palm…所以豐田章男不肯全力發展電車時,我已預言佢會在神壇掉下來,當然我係估錯了,但我嘅悲觀唔係冇道理。


以前有一家時裝品牌:思捷Esprit,一時無倆,其股價最高達123.5元,巿值1715億元,是當時唯一時裝及零售嘅藍籌股(痕指成份股)。

今日只值0.192元,巿值5.4億,跌了超過99%。


窮途末路時裝店,沒有甚麼好講,但傳奇老闆刑李㷧卻是值得我們學習,如果一間自己有份創立嘅公司,怎也有一定感情,普通人一定由123.5元持到現在0.192元,但刑李源卻在高位不住減持,即使今日隻股票唔掂,對佢絲毫不受影響,仍然是漁村富豪。


做大事嘅人,除了有大志,也要絕情絕義。項羽武功超凡,點解會敗?因為婦人之仁,鴻門宴不殺劉邦。韓信打扙最叻,點解會敗?因為重情重義,一飯之恩,千金以報,就是不肯作反,做齊王、楚王,有兵有將唔反,貶到淮陰侯,冇兵冇將,知道唔對路才反,失敗係理所當然。

我地做投資,千萬不要跟股票談戀愛,知道佢唔掂嘅時候就要沽,唔理你揸咗幾耐,就是漁村股票,我也分兩次清袋,先沽地產股,後沽其他。

我唔想講得咁難聽,不過想大家容易理解,有種關係叫「炮友」(互惠互利、各取所需),有種關係叫「馮盈盈」(備胎),股票是建基在這種關係,沒有一生一世,你明白就保你一世平安。


(對待感情係應該認真,畢竟女性花樣年華嘅時間很短,但股票就千萬不能這樣,要隨時抱住「壯士斷臂」的心態。)

免責聲明:本網誌一切言論並不構成要約、招攬或邀請、誘使、任何不論種類或形式之申述或訂立任何建議及推薦,讀者務請運用個人獨立思考能力自行作出投資決定,如因相關言論招致損失,概與本人無關。投資涉及風險,證券價格可升亦可跌。

沒有留言:

張貼留言

這個世界有真愛,但不是這些

 人老咗,係咪會糊塗啲… 個個都話真愛,但個個都有共同特點,做得佢老豆及擁有相當財富。究竟係年老嘅魅力?還是財富嘅威力,大家心照不宣! 人係自私嘅,當自己有錢,總想有個伴,年老無依嘅孤獨感更是明顯,到了這個年齡,嗰方面都唔係好得,或者打折,即使去勢嘅太監也要找宮女做對食夫妻,可以...