2024年4月13日 星期六

IB投資系列:視金錢為萬惡必窮,視金錢為萬善必富

 我年輕曾在教會事奉十年,每當有新股上巿,我未必會買,但想跟某同工分享的時候,往往得到的回應是謝絕討論,好像是極端兩元論,屬世嘅事都是邪惡,屬神嘅事才是聖潔,咁都冇問題嘅,但「強迫金」推出後,討論點投資?買那隻基金?就完全冇問題。我都呆咗!

你買追蹤「痕身指數」嘅基金,又係嗰啲股票,有乜分別?如果我就係真小人左冷禪,那麼某同工就係偽君子岳不群。其實股票、金錢也不過工具,是善是惡?全在乎人自己。不過你點睇佢,就決定你貧富。

「為富不仁」、「無商必奸」等觀念影響極深,不過閱讀聖經,許多富人財主,如亞伯拉罕、波阿斯、約伯等,佢地唔係都是得神嘅稱讚嗎?

(已擁有財富嘅人,當然可以說金錢不重要,已擁有美貌嘅人,當然可以說外表不重要。問心,佢地冇這些東西,仲可以講這些風涼話麼?)

如果我們不住想錢是萬惡的東西,你點可以努力工作賺錢?你點可以用錢再投資錢搵錢?你點可以接受自己擁有咁多萬惡的東西?

你有奉獻嘅能力,才可以奉獻,你自己都衣不蔽體,何來幫人呢?你睇通了,錢不過是工具,是善是惡全在乎人自己,你賺錢嘅方法,是善是惡也全在乎人自己。

(做電車,是正行生意,冇問題,但可唔可有點創意,唔好一味抄。是善是惡,全在乎人自己。)

(誠哥新盤是蝕賣,我覺得冇問題,正如我睇淡港股前景,蝕賣也唔見三十幾皮,巿場有不同的人,沈大師、郭思治之流話四萬點,仲唔大手大手入貨?借盡孖展揸貨?買賣嘅人冇問題,萬惡是口是心非嘅人。)




免責聲明:本網誌一切言論並不構成要約、招攬或邀請、誘使、任何不論種類或形式之申述或訂立任何建議及推薦,讀者務請運用個人獨立思考能力自行作出投資決定,如因相關言論招致損失,概與本人無關。投資涉及風險,證券價格可升亦可跌。

沒有留言:

張貼留言

IB投資系列:商業世界是互利,唔一定道德

 孔子有個弟子叫端木賜,字子貢,是出色嘅商人。吳王夫差打算出兵伐齊爭霸,端木賜立刻到各地採購絲綿,運往吳國販賣,賺了大錢,因為他知道軍隊一定徵調民間絲綿禦寒。商人係賺大錢,但亦因為「及時雨」,吳國人有絲綿禦寒,沒有全部凍死。這就是「互惠互利」嘅關係。 買賣嘅事好像唔道德,不過細心...