2024年4月3日 星期三

移英日記(145)窮遊德國(七)

 今曰我地去柏林圍牆記念館…


應該是早前看柏林圍牆那日未有去到,主要是睇一套記錄片,講述德軍戰敗,柏林淪陷,分為東柏林、西柏林的歷史。

(西柏林被東德包圍,成為孤島,要靠美軍空運物資維持,但同時也是東德人尋求自由的窗口。)

跟住食地道「兩餸飯」,每碟有肉、酸菜、薯仔組成,我地唔識講、唔識睇德文,純粹見到人買甚麼,手指指補少少英文,我叫了三碟,25歐元,之後叫多支飲品2.5歐元,合共27.5歐元,已是外出食飯最平一餐。

(由上至下,豬手、吉列豬扒、牛肉,肉量充足,而且有薯仔,如果是配飯及中式菜,即成我地嘅碟頭飯。)

之後,去賣紀念品商店,就好像以前在漁村嘅尖沙咀賣紀念品商店,我地以前都覺得無聊,咁嘅野都有人買?今日作為遊客,原來都會買這些由天朝製作的淘寶貨。

旅遊期間,由於我嗰仔跟友人其中一個女兒年幾接近,常常玩到很嘈,我地有時都控制唔住,在酒店「會員區」遭受某遊客大駡,攪到氣氛有點尷尬,我嗰仔立刻講了sorry,並立刻安靜。

又有一次父子再黎一場戲碼,我谷住度氣,晚上甚麼也沒吃,「歪芺」也向我解釋以前嗰套,old school唔得㗎,我以前個套是繼承上一代,子女年幼,父母係有絕對主權,「賞賜係耶和華,收取係耶和華」(屬靈原則),但現在俾了佢嘅野,就係佢,唔可以郁,要用也要問過佢。事緣是俾了兒子的果汁,我飲了1/3,佢嘈到拆天。我嘅理解,你要咪攞個支俾你,啤酒、汽水無限任飲,係咪咁大件事。「歪芺」解釋,再攞過都唔係嗰支了,因為已侵犯了佢嘅主權,我後來明白,我哋俾人踹到上心口都可以唔出聲,是上一代訓練嘅成果,因為自少父母都沒有尊重過我地嘅主權,我地要訓練子女捍衛自己主權,就一定由尊重佢地嘅主權開始,始終移英講人子女,唔夠硬淨,一定俾人恰。好像友人概女兒,學校成績彪炳,被某同學唱(因為妒忌),蘇格蘭是不容許欺凌,立刻寫信俾學校陳情,另教導子女向欺凌同學警告,倘若再發生,父母將跟佢父母傾計對質。

沒有留言:

張貼留言

IB投資系列:商業世界是互利,唔一定道德

 孔子有個弟子叫端木賜,字子貢,是出色嘅商人。吳王夫差打算出兵伐齊爭霸,端木賜立刻到各地採購絲綿,運往吳國販賣,賺了大錢,因為他知道軍隊一定徵調民間絲綿禦寒。商人係賺大錢,但亦因為「及時雨」,吳國人有絲綿禦寒,沒有全部凍死。這就是「互惠互利」嘅關係。 買賣嘅事好像唔道德,不過細心...