2021年12月25日 星期六

IB投資系列:準備就是一切


 股神巴菲特曾說過一句話:

Preparation is everything. Noah did not start building the Ark when it was raining. 

準備就是一切,挪亞不會在下雨洪水降臨時才建方舟。

(挪亞準備製造方舟時,身邊笑佢的人,全部在洪水時死晒,你會否是笑佢的人?)

狙擊手埋伏多久才開一槍?擂台拳手訓練多久才出場?巴菲特每日堅持閱讀大量上巿公司年報、報章、雜誌,就是為每一個投資做準備。如果我們甚麼都唔做,或做的準備功夫太少,就妄想投資獲利,是否太天真?

(究竟是真天真?假天真?)

當一隻股票由61元跌至2元,人人都認為會跌至停板,還有誰夠膽入巿?別人恐懼我貪婪並不是口號,更重要是背後對這間公司有透徹的認識,才能違背巿場所有人的聲音,作出決定。

(GEICO這間公司就是巴菲特最賺錢的公司。)

如果拳館推人去擂台比賽,但沒有提供充足的準備及訓練,等於送佢去死,投資也是一樣。

我回想我人生唯一一次認真睇晒整份上巿公司報告,是某建築公司,因當時人生轉營,去了地盤工作,該公司又準備上巿,我閱讀了整份招股書,知道某老闆住的豪宅不過是租,沒有實質資產,又太過依賴幾間供應商,生意又太過依賴某公司,覺得公司唔穩健,賺少少就走人,後來也發現這決定是正確。

現在要為移民謀算,又要子女成長,更要返工,早上留意香港、新加坡、日本,放工睇住倫敦交易所,晚上留意美股,睇少少加拿大,十二點一定睡覺,否則明早六時不能起床。投資準備確實不足,只不過投資夠分散,疫情、國策、加息陰霾等,也未至很大虧損,對我來說只不過技術性調整,只要經濟轉好,低位買入的資產定必得到豐足的回報。

(總結經驗,查找不足。)

沒有留言:

張貼留言

詠春當作強身健體就好了,唔好以為真係打得

 以前神鵰俠侶,楊過獨臂都咁勁… 現實世界都有… 如果少了一隻手臂都咁好打,咁你學甚麼功夫有甚麼關係呢?只要該訓練跟搏擊有關係,實力便能反映。反之,倘若訓練跟現實差距太大,黐手日黐夜黐,即使講到天花龍鳳都冇用。 太極得唔得?我認知有限,唔敢講,跟國術差不多,不過如果我發咗達要請保...