2023年4月8日 星期六

詠春不過抱殘守缺,為何仍要繼續?

 詠春由秘密拳術變為公開,由不為人知的拳術及招數,變為人所共知的招數,要做到同樣效果及成就,便需要與其他拳手有同樣訓練水平及素質。如果仍停留在「玩手」,或者「黐手」,等於在大人面前玩泥沙一樣。

「天朝」馬大師的醜事,在今日絕大部分的詠春都會出現,只不過「漁村」的詠春仍有少少自知之明,加上未練到騙人的最高境界:「自欺欺人」,所以絕不會蠢到自殺行徑,最多是強說詠春不適合搏擊,載拳套無法發揮之類避戰藉口。

今日的詠春,明知唔得,詠春師傅比我更清楚,仍厚顏無恥教人,一係講到明唔得,只不過對付唔識功夫的無膽匪類。一係講到明唔係用來打,只不過強身健體。一係逆水行舟,訓練拳手出戰,將不可能變可能,無論結果如何?第三類拳館,我都會無比敬意及尊重。

詠春以往所以得?有兩個原因,第一,隱秘拳術,別人對此一無所知,死咗都唔知甚麼事。第二,將功夫放到實戰,宗師鼓勵門人四出爭戰,以求真知。

今日詠春秘密已經公開,第一個優勢已冇。另外,社會環境已催穩定,街頭打鬥已少見,取而代之是合法的擂台搏擊,詠春派拒絕派員出賽,自然自絕於搏擊舞台,第二個優勢也同時消失。

詠春跟大不列顛一樣,已經不再是日不落帝國,早早已經日落了,你所緬懷佢的光輝,只不過係過去,係回憶,你講得出的搏擊比賽:K1、泰拳、MMA等,永遠不會有詠春的名字,唔好賴拳套、賽例,俾你詠春唔使拳套,都係做砲灰,我私人送條「祝君安好」白毛巾,敬奉拳手自殺的勇氣,如果有的話。

詠春係咪冇得救?如果崇禎皇帝當年冇殺袁崇煥,明朝仲有得救,何況詠春!然而人係咪想詠春好?還是自己好?拍詠春電影,拍到爛為止,賺到最後一分錢,繼續教垃圾詠春,教到冇人學為止,佢係咪真功夫,重要嗎?

黐手係其中一個功法,但不是唯一或絕大部分,主要是感覺及反應,故大家冇用真力都冇問題,甚至為了大家更敏感,越放鬆、越細力、攻擊預兆越少越好,因為咁微弱的力都感應到,咁實際環境就更加冇問題。不過這正是走火入魔位,大家都不用力,手法也習慣做個樣便算,日字衝拳作狀打人便算,拳面接觸便當打到,做到膀手個樣,日字衝拳也要停,咁樣玩法,越來越失真,越練越假,活在平行時空。

許多人學了半世人詠春,你叫佢「收皮」,會唔會啊?許多人俾了咁多年學費,只求學畢三套拳、三器械,現在開始教拳,獲利回吐,你叫佢「收皮」,會唔會啊?就算明知係假,也要假下去,明知做戲,也要做埋台戲。「漁村」的詠春師傅未至於達到「自欺欺人」的最高境界,否則已像「天朝」的功夫大師出晒陽相,不過仍然清醒,就不單功夫有問題,而是道德的問題。

李小龍回港拍戲,知道自己沒有時間指導門人,決定關閉所有截拳道的武館,咁點解李小龍死後,截拳道武館自動復活,難道李小龍的門人功夫比李小龍更優越,更有能力指導嗎?大家心照不宣。我以前曾經認識截拳道門人,他說每個級別也要做到一些動作要求,例如單手二指掌上壓云云,我一聽,明晒,原來是龍哥生前的動作或示範,不過講真,做到單手二指掌上壓就代表好打嗎?我所知道,終極格鬥王者霍斯格雷斯、拳王泰臣、泰拳播求…一概做唔到,難道你會質疑佢地概實力嗎?我告訴你,就算你做到倒立「二指禪」或「一指禪」,都會被業餘拳手打敗。

其實,我何嘗想抱殘守缺,只是想當初,學黐手的時候,不是覺得興奮嗎?橋手能夠自行作出反應動作,多麼神奇呢?若不是有這份情意結,早早已拒絕再玩。

沒有留言:

張貼留言

IB投資系列:倒下嘅巨人會否再次站起?

 自從沒有投資豐田,錯過賺錢機會,我就想投資這些倒下嘅巨人,看看他會否再次站起來。 英特爾曾經係CPU一哥,不過巿值早早被二佬AMD追上,股價浮沉,毫無氣息。英特爾想重振雄風,自己製造晶片,艾司摩爾ASML截至2025上半年嘅High NA EUV光刻機嘅訂單,全由英特爾買下,迫...