2023年9月5日 星期二

Edinburgh Wing Chun:詠春贏少少,唔好講得太神奇

 直線比斜線快,詠春門人都很清楚,並以此認為取勝的靈丹妙藥。

不過直線理論有一個假設,大家可能忽略,是假設雙方的水準、質量是一樣或者差不多,才能成立。如果我駕駛Honda思域行直線,另一人駕Tesla Model3行斜線,鬥快去終點。最終直線也不可能贏,因為電車加速力及扭力,非同小可,電油車拍馬都追唔上。

搏擊也是一樣,職業拳手跟職業拳手才有得打,業餘拳手跟業餘拳手才有得打,天朝有不少功夫大師,夜郎自大,妄想挑戰業餘拳手,莫說這些功夫大師不過空心老官,自己呃自己,就算真係有料,也要時刻保持最佳狀態,不住訓練,攻克己心,才有機會。再者去到這個年紀,不可能像擂台搏鬥,只能贏功架、贏經驗、贏技術、贏點數,技服對方,如果人家唔要命咁攻,也難全身而退。

在愛丁堡hay market有不少酒吧,我見到有兩個黑人左望望右望望,知道是「睇場」(保安),身型不算高大,跟我們差不多,但老闆竟相信他們能鎮得住高大的白人酒鬼攪事,「漁村」的睇場,多是退役泰拳拳手,個個都堅抽,國術咁廢當然唔會請,這裡的睇場,可能也有拳擊或巴柔背景,加上黑人就算不訓練,其肌力及爆炸力也比白種人、黃種人強,絕對鎮得住個場。

作為最弱的黃種人,又非職業拳手、業餘拳手,憑甚麼打?真係以為在武館打下牙較、吹下水、黐兩下手,就可以?雖然我地唔係天才,也非智障,都知道是不可能,怎也要強化自身的條件,才有機會去搏,最基本是帶氧運動及肌力訓練,師傅要迫徒弟打沙包,就不會出現冇力、黐手掂到當打到的「飛機拳」,引靶練習,打到冇氣為止,跟住再戴拳套自由搏擊,咁概訓練就似樣,真係出到真正的詠春拳手。

(宗師有幾多徒弟真係打得,大家都心照不宣。)

(如果少野做,我放工都會去酒店健身室打下沙包,耐何愛丁堡是旅遊城巿,日日咁多野做,遲放工也冇力打了。)


沒有留言:

張貼留言

英國最cheap用車

 如果憑實際駕駛而言,你會清楚知道答案。 最省油是柴油車,如果係柴電混能仲慳!當然要小心柴油車會積碳,咁上下要跑一轉高速,也有電子零件監察排放,越多電子零件就越麻煩。 我部豐田混能,46.9至61.5MPG。亦試過120MPG。 混能車可以更省油,但不是我們凡人可以做到,部Yar...