2024年1月17日 星期三

移英日記(127)文化、歧視、言論自由

 有一次去Tesco,播著一首歌,我沒有留意,但「歪芺」告之是蘇格蘭出名的創作歌手Lewis Capaldi,十分出名,也住得跟我們不遠。Someone you loved 是十分紅的歌,真係有眼不識泰山。

(了解了歌詞,理性上知道是一首催淚的冧女歌,不過隔了一層文化、語言,加上已經不再年輕,沒有太大感覺。)

住了蘇格蘭超過一年,你問我這裡文化是甚麼?我坦白講,我也說不出。做了七個月執房,有波蘭人、烏克蘭人、印度人、巴基斯坦人、菲律賓人,就係冇蘇格蘭人,我住的屋宛,印度、巴基斯坦為主,駕平治、寶馬,我架車最cheap、最舊,唔知以為「鄉港」只有窮鬼。

如果要我說這裡,是多元文化,因為民族多,本地文化真係感覺唔到,但正正是人人不同,就要互相尊重,基督教一神論,不能批評印度教多神論;一夫一妻,不能批評LGBT。樓下個印度佬煮咖哩攪到走廊成陣咖哩味,也不會有人投訴。民族融和、互相尊重,也成為罪的護身符,只要冇觸犯法例,你都不能出聲,同性、異性、人獸、冇性,都要視之為等同。

至於歧視,真係沒有,印度人已做了首相,巴基斯坦人做了蘇格蘭首長,英國人怎可能歧視亞洲人呢?再者,法律根本不容許歧視,你不能做同樣工作,只因環境不同、經驗有異、資歷未必認可,如果做IT,真係不怕冇工,只是冇以前咁高人工。

言論自由,這裡一定有,英王查理斯到訪蘇格蘭,支持及反對可以同時出現,不過言論自由不代表可以亂講野,如果你用英文說:「要炸了大笨鐘」,警察一定將你拘捕,因為這裡好緊張恐怖襲擊,正所謂:「野可以亂食,說話唔可以亂講」。

某些地方已經冇言論自由,人人互相猜忌,互相篤灰,互設紅線,即使講事實,也會被認為散播負面訊息,危害country安全。吓!原來嗰個country咁脆弱,講都會冧,咁樣唔係民族自信,係自悲到極點,要威的時候就說:親自指導、親自指揮,到件事衰咗,卻不下詔罪己,退位讓賢,反要永續權位,歷史上的賢君會這樣嗎?

(英王對殖民暴行,只說深感遺憾,沒有道歉,還受害者公道。以現時英國國力,一旦道歉,就要賠償,何來有錢賠呢?)

(極權者想永續權力,除非死亡,否則不會交出權力。)

沒有留言:

張貼留言

IB投資系列:秋官效應(Adam Cheng effect)

 舊鄉講以前股巿有個怪現象叫「秋官效應」(Adam Cheng effect),或叫「丁蟹效應」,意思係每逢鄭少秋有電視劇上演,講股就必定下跌,由-0.1%至-24.5%而且次次應驗,仲「鯪」過黃大仙。 為何有「秋官效應」?專家研究都找不出原因,如果該套片好似「大時代」講股票,蝕...