2023年6月26日 星期一

新車價錢跟舊車一樣?

 某弟兄由於駕車多年,對汽車熟悉,因此認定舊車比新車化算,我嘗試用經濟學理解是否正確。

從價錢上,無可否認,新車是比舊車貴,但我們忘記了買二手車交易成本Transaction cost。包括:搜尋成本,睇都唔知睇咗幾多架,網上睇至真車睇,確定汽車狀況等。議價成本、監管和執行成本,每次壞車帶來的苦惱,找人維修,攞零件去維修,上網訂新零件…等。

因此:

新車價錢=舊車價錢+交易成本

所以,新車價錢跟舊車是一樣的,只是這些交易成本沒有計算吧!越舊的車,價錢越平,因為背後隱藏的交易成本也越大。

點解駕了廿年以上的老司機不覺得要支付咁貴的交易費用?喜歡車的人,對於花在汽車的時間及資源,根本不覺得甚麼一回事,甚至覺得經歷一些事,反讓他認識車多一點,十分有趣。有的壞車經歷,早早已試過,經驗已告訴他發生甚麼事,亦不會造成太大的不安及焦慮。

就好像我要深造詠春,只要某武館俾我看一陣,是好是壞?有冇料?都大概知道,並不是我勁,只不過中伏多,這些交易費用早早支付了。

買新車舊車,除了考慮財力,也要考慮自己願意花在車的時間,喜歡駕車,也不代表喜歡修車,既然舊車的交易成本一定巨大,要問問自己有冇心理準備支付這個龐大的交易費用,我部本田思域「錢七」,1700鎊很平,但問題也不少,半年已花900多鎊,離合器打柴要換,飛輪要去打磨,車軸斷埋,要上網買,及找師傅整,最大問題我在大不列顛言語不通,難以表達機械深奧問題,要下下依賴人幫忙,問得多,人地叫我找AI,人說:「久病無孝子」,我說:「殘車無朋友」,咁又何必呢?錢是一回事,心力、時間,仲影響埋外出心情及焦慮,人與人的關係的角力,這一切都係成本。

(如果股票向好,投資理想,買新車是好事,並非貪慕虛榮。這部MG4雖是偽英國車,天朝製作,但有七年保養,至少七年有甚麼事交俾原廠處理,唔洗煩,不知是否好選擇?)

沒有留言:

張貼留言

IB投資系列:秋官效應(Adam Cheng effect)

 舊鄉講以前股巿有個怪現象叫「秋官效應」(Adam Cheng effect),或叫「丁蟹效應」,意思係每逢鄭少秋每逢有電視劇上演,講股就必定下跌,由-0.1%至-24.5%而且次次應驗,仲「鯪」過黃大仙。 為何有「秋官效應」?專家研究都找不出原因,如果該套片好似「大時代」講股票...