2023年6月17日 星期六

移英日記(90)執房工作苦與樂

 去到大不列顛,許多人都放棄高薪厚職,做基層低下工作,最近聯絡番多年同學,原來去了倫敦,以前佢做IC點人執屎,現在自己要執屎,做照顧老人工作,13鎊一小時,以前幾皮一個月,現在得皮零,但對漁村冇留戀,因為這地方變得很陌生。

我以前做地盤,最高四皮幾,小則三皮,當然亦會整個月冇工開,後來做公司工,穩定有福利,也有兩皮幾,現在做執房Houskeeper,得皮幾,薪金得一半,12鎊一小時,一星期返五日,朝九晚三,多野做五點幾才走,少野做兩點收工,工時不算多,但卻很趕,委派工作都有完成時間,雖則都不可能達標,但也不能太離譜。

工作細則如下:



(這是愛丁堡某酒店的房間,並非本人工作酒店,免得影響自己工作。)

現時英國最低工資10.48鎊,假設每日做8小時,每月返22日,稅前工資1844.48鎊,但我平均只有千三至千六鎊左右,一則會預先扣稅,二則工時冇咁多,始終旅遊業有淡旺,一人工作不可能養起頭家,我住的租金已1100鎊,Council tax平均每月二百幾鎊,仲有電、煤、上網、電話、巴士月票,一個月基本開支要2000鎊多,即使唔食,都唔夠俾,這裡不像漁村可請菲傭,夫婦可同時工作,如果仔女太細,一家人只有一個勞動力,攪唔掂的,我仲有架二手錢七,牌費、燕梳、油錢,有時出街食,買外賣,有時去飲茶、食自助餐,沒有被動收入或儲蓄,死硬!

執房工作雖然辛苦,但也有意外收穫:

有的客人俾貼士都有10鎊,當然不是經常有。

有時客人留下食物,也節省不少。這是某一日的收穫,但不是日日有的。

以前我會將所得貼士,捐俾乞丐或教會,現在要交俾「歪芺」,以幫補家計,始終通脹嚴重。

貼士都是「晨沙」為主,價值不高,但我也借此認識大不列顛貨幣,現時1英鎊約兌9.8港幣,1鎊當10元,50便士當5元,20便士當2元,10便士當1元,5便士當5毫,2便士當2毫,1便士當1毫。硬幣跟漁村差不多,只是單位要重新學過。

總的來說,基層工作都是俾最低工資或高少少,如果俾得12鎊,一定有伏,D人做唔長,人手不足。例如人事問題、物資不足、管理混亂等等。我做了三個多月,已轉了三個阿頭,每次新官上任,又要下馬威,又想做到成績,又點又點,有的追工時,要quickly,有的要quarity,漂白水都聞到昏,只做門面功夫,不做結構性處理,問題不會改善,只會攪到D細,攪完大龍鳳,轉頭踢炮唔撈。所以我建議移英港人,10.48鎊至11鎊算正常,不要貪心了。

沒有留言:

張貼留言

IB投資系列:秋官效應(Adam Cheng effect)

 舊鄉講以前股巿有個怪現象叫「秋官效應」(Adam Cheng effect),或叫「丁蟹效應」,意思係每逢鄭少秋每逢有電視劇上演,講股就必定下跌,由-0.1%至-24.5%而且次次應驗,仲「鯪」過黃大仙。 為何有「秋官效應」?專家研究都找不出原因,如果該套片好似「大時代」講股票...